بردیا جونبردیا جون، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 21 روز سن داره
برسام جونبرسام جون، تا این لحظه: 7 سال و 10 ماه و 21 روز سن داره
مهرک جونمهرک جون، تا این لحظه: 6 سال و 2 ماه و 9 روز سن داره

هدیه ای برای تو

تاج

1399/5/25 12:57
نویسنده : آلالی
461 بازدید
اشتراک گذاری

بردیا، برسام و مهرک عزیزم

به تاریخ بیست و پنج مرداد نود و نه در حالیکه از سرما زیرپتو مچاله شده ام در خانه ییلاقی مان برایتان می نویسم. کل مرداد ماه بارندگی داشتیم و هوا سرد شده. مدتهاست که برایتان ننوشته ام و احساس می کنم که حالا فرصت مناسبی ست. شاید در آینده نامی را بخاطر بیاورید که غمگینتان کند، شاید هم نه... بسته به این است که این روزها چه احساسی داشته باشید! آن نام کرونا یا کووید ۱۹ است... امیدوارم وقتی خودتان این نوشته را می خوانید بخندید و تعجب کنید که اصلا چطور یک بیماری ساده هزاران هزار انسان در جهان را از پای درآورد. یک بیماری همه گیر در نیمه دوم سال ۹۸(۲۰۲۰ میلادی) از کشور چین آغاز شد و به سرعت مرزها را درنوردید و به تمام جهان سرایت کرد. من از شغلم در دندانپزشکی استعفا دادم و همگی با هم به ده آمدیم و دو ماه تمام با هم ماندیم. در آن روزها پر از وحشت از بیماری و قحطی بودیم و من برای شما و تمام کودکان که مجبور بودیم مجبورتان کنیم تا مرتب و مرتب و مرتب دستهایتان را بشوئید، حمام کنید و از مایع ضدعفونی استفاده کنید غمگین شدم. بدانید که سال ۹۹ را با اندوه و وحشتی عمیق آغاز کردیم. انسانهای ارزشمند بسیاری را از دست دادیم، علی الخصوص نیروهای کادر درمان. آنها قهرمانان واقعی این روزهای ما هستند. اما به رغم تمام سختی ها، این روزهای من زیباست. باید بخاطر بیاورید که در اردیبهشت ۹۹، روبی زیبا بخشی از زندگی ما شد و امیدوارم وقتی این متن را می خوانید روبی هنوز زنده و سلامت باشد. بردیا، کلاس اول ابتدایی ات را بصورت آنلاین گذراندی و مجبور شدی از فوتبال که علاقمندی بزرگت بود دست بکشی و گویا این دوری علائقت را نیز تغییر داده و این روزها کلاسهای آنلاین رباتیک سرگرمی تازه ات شده. برسام، به طرز عجیبی شیطنت می کنی و گاه مجبورمان می کنی که به حال خود بگرییم هیولا امیدوارم وقتی این متن را می خوانی پسر موقر و کمی آرامی شده باشی. مهرک شیرین، برای من این روزها فرصتی بود برای شناخت و برقراری ارتباط بیشتر با تو و فکر می کنم تو فوق العاده هستی.
آنچه در این روزهای اندوه، امیدبخش است این است که دور از رد پای بشر، زمین به سرعت مشغول ترمیم خود شده، لایه اوزون اوضاع بهتری پیدا کرده و جهان یکی از سبزترین بهارهایش را در چند سال اخیر تجربه کرده. نمی دانم روزی که این متن را می خوانید من زنده هستم یا نه... اما از شما می خواهم از تمام اجزای زمین که خانه شماست محافظت کنید و بدانید طبیعت از شما محافظت خواهد کرد، شما ذره کوچکی از این جهان هستید هرگز احساس برتری بر موجودی دیگر نداشته باشید و به هیچ ذره ای در این جهان دست درازی نکنید. به زمین و تمام موجودات احترام بگذارید و هر زمان که احساس اندوه یا بیماری کردید به طبیعت پناه ببرید که حاذق ترین طبیب است.
همیشه شاد و سلامت باشید‌.
دوستدار شما
آلالی

پسندها (2)

نظرات (0)